Jemput Baca..

Tuesday, August 30, 2011

Arash - Bab 6




“Papa!” Julia meluru ke arah Dr. Gufran sebaik sahaja dia membuka pintu bilik.  Rudy dan Raschit yang juga menunggu sedari tadi bangun menyambut kedatangan Dr. Gufran.
“Syukurlah awak selamat,” Raschit bersalaman dengan Dr. Gufran diikuti dengan Rudy.
“Ceritakan apa yang berlaku, Dr Gufran,” desak Raschit.
“Leo sudah keluar dari penjara dan dia telah menjejak aku di Miami. Aku ke Miami bersama Rudy untuk menyelesaikan satu kes sulit seperti yang diarahkan oleh Mr M. Kemudian aku bertemu dengan seorang pakar quantum physic di sana untuk memperbaiki keupayaan MegaScan.”
MegaScan ada bersama kami di sini,” Rudy menunjukkan jarinya ke arah MegaScan yang berada di atas meja.
“Bagus. Aku  tahu Julia akan menjaganya dengan baik,” Raschit senyum ke arah Julia.
“Apa yang berlaku di Miami?” Raschit bertanya lagi.
“Dr. Lewis, pakar quantum physic telah memperbaiki MegaScan. MegaScan kini boleh mengawal gelombang otak  manusia yang dikenali sebagai gelombang Alpha. Maksudnya kini, keupayaan psikik Ludana boleh dibina semula menggunakan gelombang otak Alpha sesiapa sahaja dengan bantuan MegaScan,” Dr. Gufran menjawab.
“Maaf Dr. Gufran. Saya masih belum benar-benar faham. Cuba terangkan dengan lebih terperinci,” Raschit meminta penjelasan.
“Ada lima jenis gelombang otak manusia ; Delta, Theta, Alpha, Beta dan Gamma. Kita semua menjalani kehidupan seharian ketika otak kita mengeluarkan gelombang Beta, lebih kurang 21 gelombang sesaat. Dunia gelombang beta penuh dengan emosi ; suka, duka, cinta dan sebagainya. Apabila emosi tidak lagi menguasai diri kita, dan kiraan gelombang turun kepada 10 gelombang sesaat, kita berada di dalam gelombang Alpha. Keupayaan Ludana untuk menjana tenaga, melihat masa depan dan masa lampau selama ini adalah kerana dia boleh mengawal mindanya semasa berada di gelombang Alpha.”
“Maksud awak, orang lain tidak boleh mengawal minda mereka semasa berada di dalam gelombang Alpha?” Raschit bertanya.
“Mengawal minda di tahap Alpha memerlukan latihan. Setiap manusia melalui lima gelombang ini setiap hari tanpa mereka sedar. Dari tahap Beta,  manusia masuk ke tahap Alpha sebelum mereka tidur nyenyak dan apabila sudah tidur nyenyak mereka masuk ke tahap Delta dan kemudian Thetha. Dalam tahap Alpha, jika minda kita boleh mengawalnya, kita boleh buat apa sahaja yang kita mahu. Melihat ke masa lampau dan masa hadapan, bertemu dengan makhluk di alam lain, mengawal minda orang lain, menyembuh penyakit secara ghaib dan semua perkara-perkara paranormal yang pernah kita dengar selama ini,” Dr Gufran menyambung.
“Jadi inilah yang Leo mahukan, melihat masa hadapan dan mengawal minda orang lain. Dua perkara ini sudah cukup untuk menjadikan dia orang paling berkuasa di dunia ini,” Rudy mencelah.
“Benar, tetapi selagi dia belum dapat memiliki MegaScan kita semua masih selamat. Aku dan Dr Lewis tahu mengenai tindakan Leo ini ketika kami sedang melakukan ujian ke atas MegaScan. Kami telah melihat beberapa imbasan masa hadapan mengenai Leo. Kami tahu dia berada di Miami pada hari Rudy diberikan dadah dalam minumannya dan akhirnya pengsan. Aku juga tahu kamu semua akan berkumpul  di sini pada hari ini. Dan aku juga tahu apakah tindakan Leo seterusnya,” kata-kata Raschit ini membuatkan semua yang ada di bilik itu terdiam seketika.
“Apa yang Leo akan lakukan, Papa?” Julia bertanya memecah kesunyian.
“Dia akan sedang merancang  serangan pada hari ini!” Dr Gufran menjawab.
“Apa yang patut kita lakukan sekarang?” Raschit mencelah.
“Kita perlu bersedia. Aku, Julia dan Ludana akan bergabung tenaga menggunakan MegaScan untuk melihat apakah tindakan Leo seterusnya. Kamu berdua pula boleh bertindak mengikut maklumat yang kami kumpul nanti,” Dr Gufran memberi cadangan. Julia, Rudy dan Raschit berpandangan antara satu sama lain, mencari persetujuan semua.
“Baiklah Dr Gufran. Aku akan tingkatkan lagi tahap keselamatan di sini dan awak boleh teruskan rancangan awak,” Raschit akhirnya menjawab.

*Siri novel pertama K-4 sudah terbit. Dapatkan maklumat pembelian di sini
http://elzarahariri.blogspot.com/p/beli-novel-bersiri-k-4.html

No comments:

Post a Comment